Acte necesare pentru instalații fotovoltaice Casa Verde – După cum probabil știți deja, acum este mai ușor ca niciodată să beneficiați de programul Casa Verde pentru a instala panouri fotovoltaice cu scopul de a acoperi consumul de energie electrică și a trimite surplusul de energie electrică în rețeaua națională.
Momentan, nu avem un cifre oficiale specifice pentru proiectul Casa Verde 2023, dar ultimele informații oficiale publicate de AFM indicau faptul că:
- toți cei care depun dosare pot obține o finanțare care va ajunge la 90% din valoarea cheltuielilor dintr-un proiect eligibil, însă în limita unui plafon maxim per proiect de 20.000 de lei.
În următorul articol vom detalia lista completă a documentelor și actelor necesare pentru a aplica pentru acest program și cum sau de unde le puteți obține pentru a aplica și a face aceste lucruri într-o singură zi.
Iată cât de ușor este să obțineți și să aplicați.
Documentele și actele necesare pentru programul Casa Verde
Conform ghidului de finanțare publicat de AFM pe site-ul oficial, solicitanții au nevoie de următoarele documente pentru a participa la programul fotovoltaic Casa Verde.
- Carte de identitate (copie): o copie a cărții de identitate a solicitantului.
- Factura de energie electrică (copie): copie a ultimei facturi de energie electrică care să dovedească racordarea la rețeaua națională de energie electrică.
- Certificat de atestare fiscală (original): pentru a dovedi că nu aveți datorii la bugetul de stat, puteți merge la agenția ANAF din țara dumneavoastră și completa o cerere pentru un certificat de plată a impozitelor, care vă va fi înmânat la fața locului.
- Certificat de impozitare locală (original): pentru a dovedi că nu datorați niciun ban finanțelor locale, puteți merge la agenția primăriei din localitatea dumneavoastră și completa o cerere pentru un certificat de impozitare locală, care vă va fi înmânat la fața locului.
- Certificat de cadastru (original): puteți obține unul online de pe site-ul web al Oficiului de Cadastru sau personal la birou. Extrasul din cartea funciară trebuie să fie datat în termen de 60 de zile de la data depunerii listei de documente și trebuie să confirme că solicitantul este proprietarul clădirii în care urmează să fie instalat sistemul fotovoltaic finanțat.
- Avizul tehnic de racordare (original): un aviz tehnic de racordare poate fi obținut de la sucursala rețelei electrice din județul dumneavoastră sau de pe site-ul web. Un aviz tehnic de racordare (TCO) este o notificare scrisă emisă de compania de rețea la cererea consumatorului pentru a obține aprobarea tehnică a lucrărilor.
- Depunerea cererii de finanțare: odată ce toate documentele de mai sus sunt gata, următorul pas este depunerea cererii de finanțare. Cererea este depusă în numele dumneavoastră de către o companie de construcții aprobată de AFM. Cererea este gratuită. Odată ce cererea de finanțare a fost completată, veți primi un e-mail pentru a revizui cererea, a fi de acord cu termenii și condițiile, a o semna și a obține un număr de înregistrare pentru depunere.
- În cele din urmă (opțional), puneți în plic toate documentele și materialele menționate mai sus. Plicul trebuie să indice în mod clar numele și adresa solicitantului și numele programului “Casa verde fotovoltaice + anul proiectului.".
Depunerea dosar Casa verde
Lista instalatorilor acreditați – Se poate înregistra un singur instalator acreditat AFM. Lista completă este disponibilă online pe www.afm.ro.
- Toate procedurile legate de program se desfășoară prin intermediul instalatorului acreditat. Prin urmare, nu este suficient să se obțină documentația în termenele specificate în ghidurile de finanțare. Documentația trebuie să fie depusă la instalatorul titular în termenele prevăzute și încărcată în programul informatic.
- Prin depunerea cererii de finanțare și semnarea contractului, solicitantul este de acord cu prelucrarea tuturor datelor cu caracter personal furnizate de AFM și de instalatorul verificat, pentru a asigura respectarea tuturor obligațiilor și dispozițiilor prevăzute în liniile directoare.
- În termen de șase ani de la semnarea contractului, AFM va monitoriza întreținerea și funcționarea investiției și va dispune rambursarea sumei împrumutului dacă se constată că beneficiarul nu și-a îndeplinit obligațiile.
Notă!!! – Programele Casa Verde din 2023 încă sunt puse la punct de către guvern, dar Programul Casa Verde pentru fotovoltaice ar urma să fie lansat în luna martie.
Eligibilitatea solicitantului.
Criteriile de eligibilitate pentru ca solicitanții să primească finanțare nerambursabilă din partea guvernului în cadrul programului care vizează creșterea capacității de producție de energie electrică din surse regenerabile, pot fi îndeplinite cu ușurință.
Astfel, un beneficiu de 20. 000 de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice poate fi satisfăcut doar dacă sunt îndeplinite următoarele condiții.
Important de reținut
Chiar și cei care dețin deja un sistem fotovoltaic pot aplica pentru programul “Casa verde", cu condiția ca acesta să fie auto-investit și să îndeplinească toate criteriile de eligibilitate.
Concluzie
Cu un efort minim, într-o singură zi puteți obține toate documentele și materialele de care aveți nevoie pentru a aplica pentru programul Casa Verde .
Ce ai de pierdut!? Singurul lucru pierdut este puțin din timpul dumneavoastră umblând după acte.
Ce ai de câștigat!? Câștigați independență energetică pentru toată viața!
Finanțare limitată pentru programul Casa Verde Fotovoltaică – fondurile sunt suficiente pentru a instala panouri solare în 35.000 de gospodării.
Instalatorii aprobați de AFM sunt responsabili de instalare și de obținerea tuturor autorizațiilor necesare pentru proiect.
Procedura este foarte simplă. Profitați de acest proiect!
Vom reveni cu noi detalii despre lansarea Programului Casa Verde din 2023.
Buna seara.
As dori sa montam panouri.
Cum se procedeaza?
Bună ziua! Vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon sau pe mail pentru a discuta mai multe detalii. +40 746 245 743/ contact@starbay.ro
Acte casa verde2024
Bună dimineața!
Documentele necesare înscrierii in programul CASA VERDE fotovoltaice 2024 persoane fizice
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor (ANAF), în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul (Primarie), în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;
e) copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală (daca este cazul).
ATENTIE! documentele trebuie să fie lizibile, în termen de valabilitate, să prezinte semnăturile olografe sau digitale, după caz, ale reprezentanților autorităților emitente. Datele conținute in ele trebuie să fie corecte si coerente, de exemplu: adresa din CI să fie identică cu cea din extrasul de carte funciară, numele solicitantului să fie complet înscris in fiecare document etc